Thursday, March 31, 2011 @ 9:03 AM



Tak nak berbelanja besar untuk kursus pertanian yang berpotensi menjana pendapatan?



Mereka mentertawakan saya apabila saya mempunyai hobi dan minat bercucuk tanam di zaman era cyber ni. Tetapi sebaik saja mereka melihat hasil tananam saya dan bukti pendapatan yang lumayan mereka merasa teruja.

Ini kerana mereka sama sekali tidak menyangka bahawa bidang pertanian yang dianggap sebagai sektor yang tidak berdaya maju mampu memberi pulangan yang sangat berbaloi untuk diceburi.

Bayangkan anda sekarang sedang menjana pendapatan yang lumayan hasil titik peluh anda sendiri tanpa perlu berbelanja ribuan ringgit untuk mempelajari selok belok pertanian moden. Anda boleh terus mula projek anda tanpa perlu memandu (jimat minyak dan tol atau flight), menginap dan makan minum tambahan bagi mengikuti kursus pertanian moden.

Bayangkan anda sedang menikmati hidangan bersama keluarga sambil menonton video kursus pertanian moden tanpa perlu mengeluarkan modal yang tinggi. Ini kerana jika anda mengikuti kursus pertanian di luar sana, anda mungkin dikenakan caj RM600 seorang. Tak campur pasangan atau rakan partner anda lagi.

Adakah Anda Rasa:

Malu untuk berjasa pada bumi dengan cara yang betul?

 Ya  Tidak

Mahu hasil tani anda memperolehi hasil yang berbaloi walaupun di dalam keadaan harga barang yang melambung?

 Ya  Tidak

Nak tahu apakah kesilapan yang tak terkesan yang sering dilakukan oleh ramai usahatani moden?

 Ya  Tidak


Tiada masa untuk mengawalselia urusan bercucuk tanam seperti menyiram dan menjaga tanaman anda setiap hari?
 Ya  Tidak

Jika salah satu jawapan anda YA, saya akan tunjukkan anda bagaimana cara untuk anda menanganinya dengan baik. Maka teruskan membaca apa yang bakal saya sampaikan kepada anda merupakan satu merupakan satu pilihan yang bijak

Dari:  Mohd Faidzal 
Tarikh: 31 / March / 2011 (Letak kod tarikh di sini)
Perkara: Pembongkaran Rahsia Menjana Pendapatan Melalui Pertanian Moden
Wahai bakal usahawan petani moden,
Bercucuk tanam di sekitar rumah sendiri, bukan lagi asing di kalangan kita. Tengok saja, jiran-jiran atau kawasan perumahan anda pasti terlihat banyak pokok-pokok bunga dan berbagai sayuran bukan saja dapat disajikan pada hidangan sekeluarga malah mampu menjana pendapatan.
Namun dengan pengalaman dan sudut pandangan anda, sebarang kerja melibatkan pertanian seperti terpaksa berpanasberpeluh dan kena pegang cangkul, maka anda benamkan saja hasrat menjana pendapatan melalui bidang pertanian.


Anda Layak Untuk Menceburi Bidang Pertanian?

Siapakah anda untuk mula menceburi bidang pertanian moden? Adakah anda:
*      Seorang kakitangan awam
*      Seorang pekerja kilang
*      Seorang lepasan IPT
*      Seorang pencari peluang pekerjaan yang lumayan.
*      Seorang yang meminati bidang pertanian.

Siapapun anda, pasti mempunyai tanggungjawab dan komitmen yang bukan sedikit untuk menyara sebuah kehidupan. Tambahan keadan ekonomi yang tidak menentu boleh memberi kesan kepada taraf dan status kehidupan.

Disebabkan itu, kesibukan dan kepenatan bekerja membataskan segalanya dan menyebabkan tanah di sekeliling rumah hanya dihiasi rumput dan lalang.  

Anda sendiri boleh merasai betapa pentingnya usaha tani ini sehinggakan mendapat liputan meluas di media massa sejak beberapa tahun lepas. Cuba lihat paparan isu yang didedahkan di dada akhbar Utusan Malaysia:









Sumber dari: Utusan Malaysia

Anda boleh abaikan isu-isu ini berterusan tanpa mempedulikan hal-hal pertanian, tetapi mahukah anda menangung kos membeli barangan dapur seperti cili, sayur-sayuran dan buah-buahan, jika mempunyai peluang untuk anda berjimat?

Jika dikira jumlah perbelanjaan yang anda keluarkan untuk tujuan itu dalam tempoh sebulan boleh mencecah ratusan ringgit.Bayangkan berapa banyak wang yang anda perlu tanggung selama setahun semata-mata untuk memenuhi keperluan harian anda. Kenapa tidak anda gunakan wang tersebut untuk masa depan anda?

Namun permasalahan dan bebanan ini sebenarnya mampu diatasi dengan sepenuhnya melalui pertanian moden dengan pendekatan sistem pertanian berkonsepkan cara baru. Dunia baru.

Dunia Pertanian Turut Berubah





Pelbagai teknologi baru telah dicipta untuk memudahkan kerja. Termasuklah dalam bidang pertanian. Kalau dulu, kita diperkenalkan dengan teknologi sistem hidroponik yang banyak membantu mengatasi masalah ketiadaan tanah yang  mencukupi.
Dengan kecanggihan fasiliti yang ada, kita didedahkan pula dengan sistem pertanian FertigasiMalah melalui kaedah ini, anda tidak perlu risau untuk menyiramnya setiap hari.

Apakah Sebenarnya Maksud Penanaman Fertigasi?

Penanaman kaedah Fertigasi merupakan pertanian moden yang boleh menjana keuntungan kepada usahawan. Kaedah tanaman ini adalah yang terbaik dan berdaya maju.




Contoh hasil tanaman cili melalui sistem pertanian fertigasi


Info:
Fertigasi atau fertigation gabungan dua perkataan inggeris iaitu fertilization (pembajaan) dan irrigation (pengairan). Bermaksud satu proses pembajaan dan pengairan yang dijalankan secara serentak terhadap sesuatu tanaman tertentu. Ianya sangat sesuai untuk tanaman sayur berbuah seperti cili besar, cili kecil,terung,melon dan sebagainya.





Sistem ini tidak menggunakan tanah malah boleh menggunakan medium lain seperti sabut kelapa (cocopeat) dan sekam padi. Ini kerana hasil daripada kajian mendapati tanah mempunyai risiko penyakit yang tidak terkawal disebabkan bakteria dalam tanah yang boleh membawa jangkitan terhadap pokok. Selain itu, sabut kelapa dan sekam padi agak murah dan ringan berbanding tanah.
Cara pengendalian yang digunakan pula ialah dengan menggunakan pam air. Disamping itu juga, penggunaan alat digital timer amat membantu dalam mengurangkan beban dalam mengendalikan tanaman berasaskan konsep Fertigasi ini.











Mampu Menjana Pendapatan Lumayan

Dengan kaedah Fertigasi, anda mampu mendapat kepuasan sebenar, bahkan boleh menjana pendapatan yang sangat lumayan.

Ini bukan cerita kosong kerana ramai orang yang telah berjaya buat projek pertanian walaupun pada asalnya mereka tidak mempunyai asas pertanian. Lebih hebat lagi mereka mengusahakan projek pertanian secara sambilan!



























Sumber: Utusan Malaysia
Ia juga membantu anda berjimat kerana anda tidak perlu lagi membeli sayur di kedai dan anda bebas memakan sayuran anda tanpa rasa ragu-ragu.






Bagaimana Penyelesaiannya?

Mungkin anda berkata: “Alah diorang tak pe lah. Diorang ada basic dalam bab-bab pertanian ni. Macam aku ni apa ada, tanam jagung pun tak pandai.

Baru nak belajar teknik bab pertanian. Apa lagi fertigasi? Ah malu lah. Lagipun kos kursus atau seminar pertanian Fertigasi ni bukannya murah. Mau beribu kos yang perlu aku tanggung. Baik tak payah. Aku buat kerja lain yang perlukan modal kecil untuk belajar lagi bagus.

Ya, itulah yang saya fikirkan semasa saya baru nak berkecimpung dalam bidang pertanian dulu.

Masalah-masalah ini sebenarnya lahir dari mentaliti kita yang sering menganggap bidang pertanian ini bukanlah satu bidang yang boleh membawa kita kepada kekayaan. Ini kerana sejarah peradaban melayu telah tertulis bahawa sejak sekian lama, orang melayu agak ketinggalan kerana menceburi bidang pertanian.

Memang tidak dinafikan bahawa jika anda bertani saja, tidak cukup untuk mengubah hidup anda, anda perlu bergerak selangkah lagi ke hadapan iaitu dengan menjalankan perniagaan.

Bukankah junjungan besar nabi Muhammad s.a.w pernah bercucuk tanam malah hasil pertanian tersebut dibawa ke alam perniagaan?

Dari itu, anda perlu mempelajari selok belok bidang usahawan tani yang berasaskan konsep Fertigasi.

Anda mungkin berfikir: Belajar dari ebook ke? Tapi boleh ke aku faham dengan hanya membaca teorinya saja.?

Baiklah… Jika itu yang anda fikirkan, saya ingin memperkenalkan kepada anda tentang cara pembelajaran yang dinamik dan mudah difahami:

Kursus Lengkap Fertigasi Semudah A, B, C…




Penemuan Kaedah Pembelajaran Berkesan Membantu Anda Dengan Mengikuti Kursus Fertigasi Terus Ke Rumah Anda
*Nota: DVD ini terus dihantar ke rumah anda!
Tidak seperti ebook atau kursus fertigasi yang lain, DVD kursus fertigasi merupakan yang pertama dicipta untuk membantu anda berjaya dalam bidang pertanian fertigasi & anda tidak akan jumpa maklumat lengkap yang disusun rapi seperti ini ditempat lain.

Modul lengkap Kursus Fertigasi menjadikan anda sebagai usahawan tani semudah A,B,C…Ini kerana kandungan yang disediakan kepada anda seperti anda sendiri yang hadir ke kursus sebenar.

Apakah Kandungan Video Kursus Lengkap Fertigasi Semudah A,B,C… Ni?


Modul 1 - Pengenalan & Keperluan Asas Fertigasi












Rounded Rectangle: Anda akan mengetahui konsep sebenarnya apakah keperluan yang betul dan bagaimana memilih jenis tanaman fertigasi yang paling menguntungkan.
Modul 2 - Penyediaan Semaian

Rounded Rectangle: Anda akan didedahkan dengan rahsia pemilihan benih yang sesuai, disamping pembongkaran teknik penyemaian yang betul dan mudah. 













Rounded Rectangle: Modul ini menjelaskan cara pemilihan tapak & teknik pemasangan sistem fertigasi dengan pantas. Teknik yang diajar ini terbukti berhasil.Modul 3- Penyediaan Tapak & Pemasangan Sistem
Pemilihan Tapak
Penyediaan Lakaran Tapak
Jadual Pelaksanaan Projek
Peralatan Asas
Teknik Pemasangan -video
Ujian Sistem


Modul 4 – Pengurusan & Penjagaan ladang
Rounded Rectangle: Anda akan didedahkan dengan pengurusan tanaman & kawalan penyakit. Ketahui jenis penyakit dan racun serta teknik meracun yang betul. Dengan teknik pengurusan dan pengawalan ini anda mampu tersenyum dengan bakal hasilnya nanti.
Pembajaan
Pengurusan Anak Pokok
Penjagaan Pokok
Kawalan Penyakit




Rounded Rectangle: Modul ini memberi gambaran jelas tentang bagaimana untuk mengutip hasil tanaman dan pembungkusan selepas proses penuaian.

Malah anda juga dibentangkan apakah teknik pemasaran yang berkesan.
Modul 5- Pengurusan Hasil & Pemasaran
Pengumpulan Hasil
Pengurusan Lepas Tuaian
Pemasaran
Analisis Keuntungan




Rounded Rectangle: Modul ini merangkumkan kaedah dan teknik yang telah diajar dalam modul –modul di atas. Bahkan diperjelaskan lagi dengan pendekatan komersil atau Edible Garden.

Di dalam modul terakhir ini anda dikongsikan dengan tip-tip sebagai usahawan tani yang berjaya dan jati diri yang kental.

Anda juga disajikan dengan senarai pembekal dan senarai perjanjian serta dokumen sokongan. 

Dan banyak lagi..



Modul 6 - Rumusan
Komersil atau Edible Garden
Keusahawanan & Jati diri
Senarai Pembekal
Senarai Perjanjian &
Dokumen Sokongan
Perkhidmatan Lepas Jualan










Ya, ada 6 modul kesemuanya! 6 modul yang bakal membantu anda untuk berjaya dalam bidang pertanian fertigasi. Sesuatu yang sememangnya berbaloi untuk anda miliki…


Nanti…..!!!
Jika anda dapatkan DVD Kursus Lengkap Fertigasi ini dalam masa 3 hari dari sekarang, saya berikan anda bonus bernilai RM2,469.00  secara PERCUMA..
Tawaran ini hanya sah dalam masa 3 hari saja selepas anda melihat tawaran ini. Jadi, jangan terlepas tawaran hebat ini.







Bonus#1
4 Pakej Eksklusif Boleh Akses Segera

4 pakej tambahan akan diberi sebagai bonus kepada anda bagi melicinkankan lagi proses pemahaman anda tentang rahsia dan teknik pertanian moden sistem fertigasi.

Formula Rahsia Fast Foward bagi Kos Projek Fertigasi – Dengan menggunakan formula ini anda mampu kira sendiri berapa banyak yang anda perlukan untuk memulakan projek anda. Formula ini menjimatkan lebih banyak masa dan wang ringgit anda daripada perbelanjaan yang sepatutnya.

Ketahui apa yang perlu dibeli dan mana yang boleh dijimatkan. Anda juga boleh gunakan untuk mengira kos projek bagi orang lain. (Psst…. Ini rahsia perniagaan saya)

Nota & Kajian Penyakit Tanaman – Anda dapat mengelak daripada menanggung kerugian yang besar akibat serangan penyakit yang biasa menyerang tanaman terutamnya cili.


Format Perjanjian Pajakan Tanah & Perkongsian Perniagaan – Anda tidak akan terpinga-pinga bagaimana untuk membuat pajakan tanah & perkongsian perniagaan.

Nota & rujukan tambahan dari Jabatan Pertanian, FAMA dan Lembaga Pertubuhan Peladang – Anda akan berasa yakin dan selesa kerana maklumat yang dibekalkan adalah dari sumber sahih.
Bonus 4 pakej eksklusif ini bernilai RM 969.00

Bonus#2

Kupon Diskaun 50%


Sebaik saja anda memiliki DVD Kursus Fertigasi ini anda juga diberi Kupon Diskaun Khas untuk DVD keluaran terbaru saya berkenaan Pembongkaran Teknik Penyediaan Rancangan Perniagaan.
Dengan tawaran diskaun khas bagi Blueprint Pembongkaran Teknik Penyediaan Rancangan Perniagaan, anda dapat potongan diskaun sebanyak 50%.
Sekadar makluman, nilai bagi kursus selama lebih dari 8 jam ini berharga RM600.00. Harga semasa pelancaran DVD Video Manual ini saya anggarkan dalam linkungan RM100. Ini bermakna anda mungkin cuma perlu membuat pelaburan sebanyak RM50 sahaja.
Diskaun Eksklusif ini tidak akan diberi kepada orang lain. Ianya khas untuk pemilik DVD Kursus Lengkap Fertigasi sahaja.
Nota: Saya akan berikan kod diskaun kepada anda sebaik saja anda memiliki DVD Kursus Lengkap Fertigasi.

Bonus#3
FACEBOOK – Online Support




Kalau dalam kursus sebenar, adakah anda BERANI untuk terus terang bertanyakan pelbagai soalan kepada penceramah?
Kebanyakannya malu, takut dan tak yakin nak bertanya. Mungkin takut orang lain mentertawakan soalan yang kurang bijak. Kini anda tidak lagi perlu rasa ragu-ragu.
Khas untuk member DVD Kursus Lengkap Fertigasi Sahaja
Anda berpeluang untuk bersoal jawab seperti di dalam kursus dengan menggunakan Facebook Kursus Fertigasi yang telah saya wujudkan untuk membantu anda.
Saya juga akan memberi bimbingan dari semasa ke semasa dengan memberi nota tambahan berkenaan tanaman, penyakit tanaman dan sistem fertigasi yang anda usahakan.
Penyertaan keahlian Lifetime Support ini bernilai RM1500.
Ya, bukan satu saja yang bakal anda perolehi. 
Tapi lebih dari itu..

Bukan 1 set DVD mengandungi 4 keping DVD  yang anda terima, malah lebih. Jika dijumlahkan kesemuanya, anda akan terima lebih dari 7 produk.


Sudah tentu semua pemberian saya ini amat, amat, amat bermanfaat buat anda yang bakal menjana income dengan kaedah Fertigasi. Tiada individu atau company yang sanggup memberi tawaran hebat seperti ini di Malaysia mahupun di seluruh dunia.

Kursus Fertigasi Terus Ke Rumah Anda
Anda kini tahu bahawa bidang pertanian fertigasi ni tidaklah sesukar seperti yang digambarkan oleh kebanyakan orang. Namun anda masih ‘blur’ bagaimana untuk melakukannya…
Oleh itu apa yang bakal saya kongsikan dengan anda adalah rahsia dan teknik betul iaitu langkah demi langkah yang saya sendiri gunakan sehingga berjaya memiliki 2 plot ladang seluas 2 ekar pertanian fertigasi. dan kini ia bakal menjadi milik anda juga…
Maka anda wajib meneruskan bacaan anda sehingga tamat dan fikirkan sesuatu mengenainya...
"Ya! Faidzal, Saya Berminat Untuk Mengikuti Kursus Lengkap Pertanian Fertigasi Di Rumah. Jadi, Bagaimana Nak Dapatkan DVD Ini?"









Begitu mudah untuk  memilikinya
Langkah 1: Bank in RM100 ke akaun yang dinyatakan di ruangan pembelian
Langkah 2: Isikan borang pengesahan pembayaran di laman pembelian
Langkah 3: Tunggu ketibaan DVD yang akan dihantar ke rumah anda
Langkah 4: Anda boleh tonton video-video tersebut pada bila-bila masa sama ada bersendirian atau bersama keluarga.
Tak Perlu Risau - Saya Akan Bimbing Anda Langkah Demi Langkah...
Saya tahu anda juga ingin menjana pendapatan dengan pertaniaan fertigasi dengan menggunakan teknik yang betul kan?
Itulah yang akan saya tunjukkan dalam “Panduan Lengkap Kursus Fertigasi Semudah A,B,C.. ini.
"Mengapa anda patut memiliki DVD ini?"
 Dengan memiliki DVD kursus lengkap fertigasi ini anda
Anda tidak perlu memikirkan lokasi yang bersesuaian dengan kediaman anda, penginapan semasa menyertai kursus dan kos lain-lain kerana dengan memiliki DVD Kursus Fertigasi ini yang merangkumi 4 keping DVD yang dirakam sepenuhnya bersaiz melebihi 16GB atau hampir 9 jam rakaman.
Anda seumpama menghadiri kursus sebenar di tempat kami dengan rakaman suara dan slide serta disertakan bersama nota rujukan.
Anda juga boleh menggunakan sama ada DVD Player atau Komputer untuk menggunakan DVD ini kerana ianya telah diformatkan untuk kegunaan kedua-dua peralatan tersebut. Hanya dengan menonton TV, anda seumpama berada di dewan kursus.
Anda boleh mengikuti kursus atau seminar bagaimana untuk bermula dalam menuju langkah ke arah kejayaan dalam bidang pertanian, tetapi adakah ianya betul-betul berkesan. Saya sudah berjaya melakukannya,   kini peluang anda untuk memiliki rahsia bagaimana anda juga boleh berjaya seperti saya.

Siapa Saya Ingin Mendedahkan Rahsia Penanaman Fertigasi?
Bermula hujung tahun 2007 secara hobi, kini memiliki 2 plot ladang seluas 2 ekar pertanian fertigasi.
Telah menganjurkan Kursus Fertigasi pada tahun 2009 & 2010 di Putrajaya, Perlis, Pahang dan Johor dengan kerjasama Abi Agro. Kini menghasilkan kursus fertigasi digital (DVD)
Sehingga kini, saya telah menerima emel dan panggilan dari ramai yang sedang menunggu hasil DVD Kursus Fertigasi ini. Ada yang nak hadir kursus dari Sabah dan Sarawak tapi saya nasihatkan agar tunggu pelancaranya nanti untuk dapatkan DVD Kursus. Ini dapat jimatkan kos penerbangan dan penginapan di sini.


Anda Masih Sangsi Untuk Memiliki DVD Kursus Fertigasi?

Nampak macam menarik jer? Tapi betul ke produk DVD ini boleh membantu aku. Mahal sangat lah produk ni. Itu perkara biasa yang saya dengari, Tetapi sebelum itu, saya ingin bertanya kepada anda:

 Adakah anda ingin merubah kehidupan anda dengan menjana income sampingan di rumah anda? Pasti anda kata YA! Hanya kata semata-mata, tiada hasilnya..Apa yang dikatakan perlulah disertakan dengan tindakan. Anda perlu ada matlamat untuk mencapainya, dan tindakan pertama adalah – dapatkan DVD ini hari ini juga..


Sanggupkah anda habiskan ribuan ringgit untuk dapatkan bermacam-macam buku dan juga ebook untuk menambah pendapatan di rumah?Itu belum tentu anda faham selepas membaca buku-buku itu. Kebanyakan buku ditulis berdasarkan teori semata-mata, bukannya pengalaman sebenar..


Anda tunggu harga DVD ni diturunkan? TIDAK! Ianya tidak diturunkan, malah akan dinaikkan…Apa yang saya katakan akan dikotakan. Hanya mereka yang bijak ambil peluang saja yang akan untung! Jika anda tidak dapatkan hari ini, suatu hari nanti anda juga akan dapatkannya.

Jadi, kenapa tidak sekarang?
Ya, kenapa masih teragak-agak lagi..Hanya anda mampu merubah ‘kisah hidup’ anda. Seperti saya juga. Saya berjaya mengubah hidup saya yang dari banyak hutang kepada zero hutang..

















Testimoni

Panduan Lengkap dan mudah difahami
Satu panduan yang lengkap membantu saya memahami perancangan dan teknik untuk saya bertindak sebagai usahawan tani. Terima kasih bro kerana menghasilkan produk DVD selengkap ini. Jasa baik bro akan ku kenang J


Ikhlas,
Nama pemberi testimoni
Nama laman web




 Tunggu Apa Lagi?

Buat tempahan anda sekarang dan nikmati bonus coaching yang bernilai RM2,469.00! Jangan buang masa anda mencuba pelbagai teknik yang anda sendiri tidak pasti samada ianya berkesan atau tidak. 
Lebih banyak anda mencuba teknik yang tidak pasti keberkesanannya, lebih banyak wang anda dibazirkan begitu sahaja. Jangan bazirkan wang anda tidak tentu pasal! 
Buat tempahan hari ini dan anda boleh terus praktikkan setiap teknik yang disampaikan dalam video-video tersebut. 

Untuk kejayaan anda,
Gambar Anda Di Sini

P.S. Ingat! Anda ada jaminan kepuasan pelanggan selama 30 hari. Jika anda tidak berpuas hati dengan kandungan DVD Kurus Lengkap Fertigasi, wang anda akan kami kembalikan tanpa sebarang soal.
P.P.S: Harga yang ditawarkan buat masa ini adalah harga promosi. Ianya sangat murah berbanding apa yang anda pasti perolehi. Harga tersebut akan naik mendadak sebaik sahaja tempoh promosi tamat. Klik sini untuk membuat tempahan.
P.P.P.S Bayangkan sebaik saja anda pulang dari tempat kerja ke rumah anda, anda melihat hasil tanaman yang bakal menjana keutungan yang berlipat ganda. Apa lagi yang anda mahu?  

0 Comments:

Post a Comment

<< Home